Review: Boek Dikke Dames HakenWeer eens een haakboek van de bieb op de kop getikt, ditmaal het boek van Anja Toonen, ‘Dikke Dames Haken’. Dikke dames zijn ontzettend populair op een schilderij of als beeld. En ik begrijp wel waarom, want wat zien ze er gezellig uit! Deze amigurumi’s kun je rustig voor een volwassene haken! Het is geen boekje voor de beginner, je moet best kleine onderdeeltjes kunnen haken, zoals een theekopje, een ijsje en een zonnebril.

De prijzen van het boek variëren op internet, maar als je goed zoekt dan vind je het boek voor € 12,95. Bijvoorbeeld op de website van Anja Toonen zelf. Het boek bevat 63 pagina’s en is A5 formaat. Alles in het boek ziet er vrolijk uit. Aan het begin van het boek staat het basis patroon van de dikke dames. Er wordt veel toegelicht in het boek door middel van foto’s, dat is wel erg prettig vind ik zelf.

Welke dikke dames kun je allemaal in het boek vinden:

. Dikke dames aan de koffie
Dit hoofdstuk bevat 4 dikke dames, een patroon van een bank en een één-zits bank en een koffiekopje.
. Dikke dames aan de wandel
Dit hoofdstuk bevat 2 deftige dikke dames met een bontjasje aan. Ze lopen op straat met een Chihuahua en hebben uiteraard hun handtasje meegenomen.
. Dikke dame en heer wagen een dansje
De heer heeft een prachtig kostuum aan voor de gelegenheid. Ze dansen op een vloerkleedje.
. Dikke dames aan het strand
Een dikke dame die op haar strandbedje aan het zonnen is met een heerlijke coctail en een dikke dame met een zonnehoed op en een zwemband om die heerlijk geniet van haar ijsje.
. Dikke dames doen aan ballet
De dikke dames zien er nog verrassend lenig uit in hun balletpakjes.

Dit is een afbeelding van alle dikke dames uit het boek:dikke dames haken

Je kan je fantasie natuurlijk gebruiken om je eigen variaties met dikke dames te haken. Met het basispatroon kun je alle kanten op. Al met al vind ik het een erg komisch boek. O ja, wellicht heb je er wel wat aan als je het boek koopt. Een video tutorial van het haken van de dikke dames, het betreft een uitleg van de knie van de dikke dame die wat lastig kan zijn:

Wil jij me mening over dit boek ook graag delen? Laat dan gerust een reactie hieronder achter.

Lisa